Till detta projekt levererade vi:
Profilbollen säljer, som namnet antyder, golfbollar med tryck, företaget är familjeägt och har ökat kraftigt i omsättning under de6år vi arbetat tillsammans. Man jobbar med alla de stora varumärkena och för dig som kunde är det möjligt att designa din golfboll i realtid med både eget tryck och text.
Vi har levererat ny hemsida till Profilbollen vid två olika tillfällen och nuvarande version levererades våren 2023 med en ny och förbättrad produktkonfigurator som går att applicera på alla produkter som säljs i webshoppen. Nu säljer profilbollen inte bara golfbollar utan även kläder och utrustning med tryck och du som kund kan enkelt beställa allt online via den custom lösning vi levererat.
Till detta projekt levererade vi:
Ett svenskt familjeföretag med rötterna i Småland
Kulturlampan är både tillverkare och formgivare av många produkter. Kulturlampan samarbetar med gjuterier både i Sverige och Europa, och montering samt packning utförs här i Sverige.
För Kulturlampan är det viktigt att återuppliva en tid då hållbarhet och värde var avgörande, och de är stolta över att produkterna är resultatet av genuint hantverk och skapade i en tidlös stil.
Vi levererade en helt ny Grafisk Profil baserad på företagets värderingar. Vi levererade även en ny version av hemsidan byggd i Woocommerce.
Den nya grafiska profilen i kombination med den nya hemsidan och nu även Google Ads som vi hanterar åt kunden har omsättningen ökat markant och Kulturlampan har även identifierat nya målgrupper att inrikta sig på.
Till detta projekt levererade vi:
Skånska Stearinljusfabrikens historia började på Ängeltofta gods utanför Ängelholm 1951. Idag är företaget en av de starkaste aktörerna på marknaden och bär det prestigefulla märket kunglig hovleverantör. Vår gemensamma historia började tidigt tvåtusental där vi kopplades in för att förädla varumärket, bredda erbjudandet och skapa en ny profil för ett high-end produktsortiment med kvalitetsljus riktat mot Svenska Kyrkan. De förpackningar som Skånska Stearinljusförpackningen än idag levererar sina ljus i är utformade och designade av Erica Loh, numera AD och strateg på FredagMRGN. Under årens lopp har Skånska Stearinljusfabriken gått från traditionell, analog försäljningen mot B2B-kunder och återförsäljare till att omfatta även slutkonsumenten, B2C. I transformationen har företaget behövt hjälp med utformning av en E-handel i woocommerce riktad till både företag, återförsäljare och privatpersoner samt att lyfta ut sitt varumärke på nätet. Idag arbetar vi med företagets visuella identitet, produktbilder för e-handel– & miljöfotografering och digital marknadsföring.
Till detta projekt levererade vi:
Loopon AB hjälper företag inom turistnäringen att höja sitt NPS (Net Promotor Score). Genom sina digitala kommunicerande, analyserande och automatiserade verktyg som uppfattar sublim feedback från gäster, ökar kundens möjlighet att förändra och skapa positiv utveckling för Loopons kund inom turistnäringen.
När vi träffade Loopon var önskemålet från deras sida att vidta åtgärder för att stärka varumärkets identitét samt skapa målgruppskommunikation kring tjänsteutbudet för att på ett tydligare och mer träffsäkert sätt nå kunden. Företaget önskade förfina och smalna av budskapet om erbjudandet och träffsäkerheten på den befintliga målgruppen med den nya målgruppskommunikationen.
Projektet:
Vi skapade en modern och användarvänlig webbplats i wordpress som speglar Loopons engagemang för innovation och kvalitet. Vi startade projektet med en grundlig genomlysning (workshop) tillsammans med Loopon för att tillsammans generera kunskap och förståelse för företaget, produkterna, målgruppens preferenser och beteende, samt företagets vision och mission. Därefter började vi skissa på en makeover där vi skapade en tydlig och engagerande användarupplevelse för Loopons olika målgrupper. På den nya webbplatsen skapades enkel navigering för tillgång till information och en tydlighet kring Loopon´s kraftfulla lösningar och deras värde för kunderna.
Vi tackar ödmjukast för fina ord som Loopon skriver om oss i sitt Linkedin inlägg. ”A huge shout-out to the incredible team at FredagMRGN AB — especially Erica Loh and Johanna Maijgren – the true magicians behind this transformation! Their creativity, dedication, and talent have brought our vision to life in ways we couldn’t have imagined.”
Till detta projekt levererade vi:
Palacio de Cantalobos är en exklusiv retreat på en bergstopp i södra Spanien där ägarfamiljen har skapat en unik plats för sina gäster. Hjärtat i anläggningen är ett palats med konferensfaciliteter samt utrymmen för champagneprovningar och gemensamma kulinariska kvällar. På Cantalobos möts stora eller små sällskap av en magisk plats för gemensamma aktiviteter och exklusiva villas med boende i enskildhet med egen pool.
Vi är glada över att ha varit med på resan från det första mötet då familjen började formulera drömmen de bygger, både mentalt och fysiskt. Under resans gång föddes också logotypen och en komplett varumärkesplattform med presentationsmaterial som fångar unikiteten och exklusiviteten för den här platsen på jorden.
Till detta projekt levererade vi:
Byggkonstruktören finns i Gävle, Stockholm och Söderhamn och har sina kunder i hela mellansverige. Vi har varit samarbetspartners genom en ompositionering, logotypeförädling, ny hemsida och stödtjänster för information och säljarbete.
Vi är kompisar med Google.
Titeln Google Partner tilldelas företag som lyckas uppnå de kravs som ställs av Google. Tex. ska företaget kunna uppvisa vissa definierade optimeringsresultat för de kunder & varumärken som hanteras av företaget.
Vi är väldigt stolta över att uppfylla de hårda krav som ställs av Google för att bli Google Partner.
info@fredagmorgon.se
Du har inte tid att ringa, släng iväg ett mejl så hör vi av oss så fort vi kan.
Kontakta oss
Frågor och funderingar? slå oss en pling. Söker du en specifik person klicka här.
Du har inte tid att ringa, släng iväg ett mejl så hör vi av oss så fort vi kan.
Johanna Majjgren
Senior Digital Strateg.