Skånska Stearinljusfabrikens historia började på Ängeltofta gods utanför Ängelholm 1951. Idag är företaget en av de starkaste aktörerna på marknaden och bär det prestigefulla märket kunglig hovleverantör. Vår gemensamma historia började tidigt tvåtusental där vi kopplades in för att förädla varumärket, bredda erbjudandet och skapa en ny profil för ett high-end produktsortiment med kvalitetsljus riktat mot Svenska Kyrkan. De förpackningar som Skånska Stearinljusförpackningen än idag levererar sina ljus i är utformade och designade av Erica Loh, numera AD och strateg på FredagMRGN. Under årens lopp har Skånska Stearinljusfabriken gått från traditionell, analog försäljningen mot B2B-kunder och återförsäljare till att omfatta även slutkonsumenten, B2C. I transformationen har företaget behövt hjälp med utformning av en E-handel i woocommerce riktad till både företag, återförsäljare och privatpersoner samt att lyfta ut sitt varumärke på nätet. Idag arbetar vi med företagets visuella identitet, produktbilder för e-handel– & miljöfotografering och digital marknadsföring.